Články

Virtuální prohlídka atraktivnější pro lidi i vyhledávače

Praxe | 9.1.2006 | Dalibor Johánek

Články - Praxe

Pro mnohé překvapivým závěrem průzkumu rozhodování zákazníků je vysoká důležitost vizuálních informací. Správné využívání grafiky v on-line marketingu může rovněž vést k vylepšení pozice mezi nalezenými stránkami vyhledávačem. Virtuální prohlídka jakožto nejkvalitnější a nejpřitažlivější forma vizuální prezentace na internetu je pak doslova stálým zdrojem zakázek.


Článek z webu eMarketer.com pojednávající o způsobech, kterými se zákazníci rozhodují při koupi zájezdů.
Jak vyplývá z výzkumu renomovaného elektronického magazínu pro průzkum a analýzu elektronického obchodování eMarketer, ze třech tisíc dotazovaných repondentů se zkušenostmi v oboru nákupů dovolených on-line považuje za velmi důležité při rozhodování tzv. „visuals“, čili jakékoliv obrazové informace - fotografie, panoramatické prohlídky, videa, on-line kamery atd. Jedná se o plných 28% dotázaných! Možná to leckoho překvapí, ale svým významem je staví před jiné druhy informací jako jsou:

  • popis vybavení hotelů (23%),
  • informace o destinaci, ve které hotel či rekreační zařízení leží (17%),
  • hodnocení hvězdičkami (14%),
  • zákaznické recenze a hodnocení (13%),
  • značka hotelu (11%),
  • věrnostní programy (8%).

Ve prospěch obrazových informací hovoří především jejich informační bohatost a přitažlivost. Známé pořekadlo tvrdící, že jeden obrázek vydá za tisíc slov, zde platí do puntíku. Tím spíše v případě virtuální panoramatické prohlídkyPanoramatická prohlídkaObecný název pro promítání válcového nebo sférického panoramatu. Díky takové projekci se pozorovatel zdánlivě ocitne ve středu zobrazované scény, ve které se může (dle možností použitého software) rozhlížet libovolným směrem nebo si scénu přibližovat či oddalovat (zoom).
Spojením více panoramatických …
Panoramatická prohlídkaObecný název pro promítání válcového nebo sférického panoramatu. Díky takové projekci se pozorovatel zdánlivě ocitne ve středu zobrazované scény, ve které se může (dle možností použitého software) rozhlížet libovolným směrem nebo si scénu přibližovat či oddalovat (zoom).
Spojením více panoramatických …
, která je nejvěrnější obrazovou simulací reality, které lze se současnými technickými prostředky na internetu dosáhnout.

Kvalitní a poutavě podaná vizuální informace - ať už vyobrazení zboží nebo (a to především) prezentace služeb - je kupodivu poměrně často opomíjeným prvkem elektronického marketingu. On-line obchody a internetové nabídky služeb jsou specifické tím, že potenciální zákazník s nimi nemá přímý kontakt a právě prostřednictvím obrazu ho můžete dostat k sobě mnohem blíže a tím zvýšit jeho důvěru ve vás.

Nedostatečné využívání vizuálních prostředků na internetu je velkou chybou nejen ze zákaznického hlediska, ale i z pohledu tzv. SEO, čili optimalizace daného webu pro vyhledávače. Nejenom, že vhodný obrazový doprovod dokáže přesvědčit zákazníka ke konečné objednávce, ale vizuální informace mohou dopomoci i k lepším pozicím ve vyhledávačích a elektronických katalozích.