Články

Reality reálně

Praxe | 23.10.2007 | Dalibor Johánek

Články - Praxe

Valná většina obchodů s nemovitostmi je v dnešní době zprostředkovávána po internetu, což staví kvalitu webových prezentací realitních kanceláří a realitních serverů do velmi důležité pozice. Interaktivních panoramatickýc prohlídky nebo procházky jsou pro tento účel jako stvořené a jejich využití může celý proces nabídek a prodejí nemovitostí značně zefektivnit.

70% není vůbec málo


Dům v nabídce realitní kanceláře. Ilustrační fotografie.
Mezi nejmocnější nástroje realitních kanceláří podílející se na prodeji nemovitostí dnes bezesporu patří inzerce na internetu a přímá nabídka již existujícímu portfoliu zákazníků realitní kanceláře. V součtu tyto metody tak dokáží prodat až 70% nemovitostí!

Ještě více vyniká důležitost samotné internetové prezentace ve světle toho, jak přímá nabídka již zmíněnému portfoliu zákazníků probíhá. V drtivé většině je klientům zasílán informační e-mail s odkazem na podrobné informace na firemních stránkách. V takovém případě je kvalita a úplnost údajů o nabízené nemovitosti na inzerujícím webu naprosto zásadní a doslova rozhoduje o prodejnosti objektu.

Ušetřete čas nejen sobě

Netřeba asi nikoho přesvědčovat o tom, že mnoho zájemců o osobní prohlídku nemovitosti ještě nezaručuje jistotu prodeje. Zájemce mohlo k rozhodnutí o prohlídku ovlivnit něco z vaší internetové nabídky, co se pak ukázalo ve skutečnosti být trochu jiné. Z pouhého půdorysu a několika statických fotografií, ukazujících jen malý výřez z místností, si mnohdy nelze udělat příliš dobrou představu o celkových dispozicích interiéru.

Přesnost, úplnost a věrnost podaných informací o objektu se právě v tomto oboru ukazují jako klíčové. Využitím virtuálních prohlídekPanoramatická prohlídkaObecný název pro promítání válcového nebo sférického panoramatu. Díky takové projekci se pozorovatel zdánlivě ocitne ve středu zobrazované scény, ve které se může (dle možností použitého software) rozhlížet libovolným směrem nebo si scénu přibližovat či oddalovat (zoom).
Spojením více panoramatických …
Panoramatická prohlídkaObecný název pro promítání válcového nebo sférického panoramatu. Díky takové projekci se pozorovatel zdánlivě ocitne ve středu zobrazované scény, ve které se může (dle možností použitého software) rozhlížet libovolným směrem nebo si scénu přibližovat či oddalovat (zoom).
Spojením více panoramatických …
nemovitostí (případně i interaktivních virtuálních procházekVirtuální procházkaSpojení více virtuálních prohlídek (panoramat) do série scén, mezi nimiž lze libovolně přecházet.
Virtuální procházku lze doplnit dalšími aktivními prvky pro zlepšení divákovy/uživatelovy orientace v zobrazovaném terénu či interiéru (např. mapou nebo půdorysem s vyobrazením aktuálního zorného úhlu), zvukem, popiskami, hypertextovými odkazy, …
Virtuální procházkaSpojení více virtuálních prohlídek (panoramat) do série scén, mezi nimiž lze libovolně přecházet.
Virtuální procházku lze doplnit dalšími aktivními prvky pro zlepšení divákovy/uživatelovy orientace v zobrazovaném terénu či interiéru (např. mapou nebo půdorysem s vyobrazením aktuálního zorného úhlu), zvukem, popiskami, hypertextovými odkazy, …
) snadno předejdete vzájemným zklamáním a ušetříte tak nemalé množství času sobě i svým zákazníkům. Po shlédnutí virtuální prezentace bytu na vašich webových stránkách bude často návštěva bytu pro zákazníka již spíše formalitou. Zkušenosti realitních společností, které již virtuální prohlídky využívají, je, že takto prezentované domy jsou prodány po polovině návštěv potenciálních zákazníků ve srovnání s domy z konvenčních nabídek.

Nepřicházejte zbytečně o zákazníky


Kupujícího zajímá především prohlídka interiéru. Díky naší technologii je nyní možná i bez osobní návštěvy.
Platí to však i na druhou stranu - nemusíte narazit jen na problém příliš velkého počtu neúspěšných prohlídek nemovitosti, ale můžete se naopak potýkat s příliš nízkým zájmem. Mnoho potencionálních zájemců odradí při sledování nabídky na internetu zdánlivé maličkosti, přičemž skutečnost může být lepší, než na základě podávaných údajů usoudili. Například skutečnost, že se nemovitost nachází v překrásné lokalitě, se zájemce o nové bydlení z textu sice možná dozví, ale jelikož si lze pod takovou informací představit v podstatě cokoli, přiliš ho neosloví a v rozhodování o koupi nebude hrát žádnou významnou roli.

Nechte prostřednictvím interaktivní virtuální prohlídkyPanoramatická prohlídkaObecný název pro promítání válcového nebo sférického panoramatu. Díky takové projekci se pozorovatel zdánlivě ocitne ve středu zobrazované scény, ve které se může (dle možností použitého software) rozhlížet libovolným směrem nebo si scénu přibližovat či oddalovat (zoom).
Spojením více panoramatických …
Panoramatická prohlídkaObecný název pro promítání válcového nebo sférického panoramatu. Díky takové projekci se pozorovatel zdánlivě ocitne ve středu zobrazované scény, ve které se může (dle možností použitého software) rozhlížet libovolným směrem nebo si scénu přibližovat či oddalovat (zoom).
Spojením více panoramatických …
zákazníka nahlédnout do každého koutu vámi nabízené nemovitosti i do jejího blízkého okolí. Nechte ho v klidu se projít všemi místnostmi domu nebo bytu přímo na vašich webových stránkách v době, kdy to jemu samotnému vyhovuje.

Hlavní prodejní kanál

Vedle přímých nabídek a prezentací na webech realitních kanceláří jsou hlavním zdrojem zákazníků realitní servery, které slučují nabídky soukromých majitelů, developerů a realitních firem. Pokud jste provozovatelem nějakého takového serveru a rádi byste svým inzerentům nabídli něco víc než konkurence, navrhněte jim možnost využití virtuálních prohlídekPanoramatická prohlídkaObecný název pro promítání válcového nebo sférického panoramatu. Díky takové projekci se pozorovatel zdánlivě ocitne ve středu zobrazované scény, ve které se může (dle možností použitého software) rozhlížet libovolným směrem nebo si scénu přibližovat či oddalovat (zoom).
Spojením více panoramatických …
Panoramatická prohlídkaObecný název pro promítání válcového nebo sférického panoramatu. Díky takové projekci se pozorovatel zdánlivě ocitne ve středu zobrazované scény, ve které se může (dle možností použitého software) rozhlížet libovolným směrem nebo si scénu přibližovat či oddalovat (zoom).
Spojením více panoramatických …
1. Získají na tom obě strany - inzerenti prodají rychleji nebo více, zatímco váš web se bude těšit vyšší návštěvnosti díky své větší araktivnosti a užitečnosti.